Рэнесанс
5.00 BYN
Памер: 130x200 мм
Вага: 185 г
Purchase
Апісаньне
Пераклад з англійскай А. Арловай. — Мінск: Беларускі гуманітарны адукацыйна-культурны цэнтр, 1997. — 96 с. — (Адкрытае грамадства.)
ISBN 985-6012-36-8.
Пераклад паводле Peter Burke. The Ranaissance. Macmillan Press LTD, 1987
У сваёй кнізе знакаміты навуковец з Кембрыджа дыстанцуецца ад агульнапрынятага погляду на Рэнесанс як на з’яву чыста італьянскую, новую, якую лёгка аддзяліць ад часоў Сярэднявечча. Ён падкрэслівае захаванне сярэднявечных традыцый у літаратуры і мастацтве, працэс творчай адаптацыі класічных форм і каштоўнасцяў да новага культурнага і сацыяльнага кантэксту як у Італіі, так і па ўсёй Еўропе.
Аўтар разглядае праявы Рэнесансу ў мастацтве, літаратуры і музыцы, пачынаючы з яго вытокаў і завяршаючы XVII ст., калі моцны рух распаўся на нязначныя плыні.
ЗМЕСТ
1. Міф аб Рэнесансе
2. Італія: адраджэнне і абнаўленне
3. Рэнесанс за мяжой, або выкарыстанне Італіі
4. Распад Рэнесансу
5. Заключэнне
Бібліяграфія
Паказальнік
Пра аўтара
Пітэр Бэрк (Peter Burke)— брытанскі гісторык культуры, эксперт па гісторыі новага і найноўшага часу. Нарадзіўся ў 1937 годзе ў сям'і каталіка і хрышчонай габрэйкі. Вучыўся ў езуіцкім вучылішчы і ў каледжы святога Іаана пры Оксфардскім універсітэце. У 1962—1979 гг. працаваў у Школе еўрапейскіх даследаванняў Універсітэта Сасэксу ў якасці выкладчыка і старшага выкладчыка. Затым перайшоў на працу ў каледж Эмануэля пры Кембрыджскім універсітэце, дзе атрымаў званне прафесара гісторыі культуры. Вядзе калонку, прысвечаную пытанням культуры, у бразільскай газеце “Folha de Sao Paulo”. Сябар Еўрапейскай акадэміі, чалец Каралеўскага гістарычнага таварыства Вялікабрытаніі.

Пераклад паводле Peter Burke. The Ranaissance. Macmillan Press LTD, 1987
У сваёй кнізе знакаміты навуковец з Кембрыджа дыстанцуецца ад агульнапрынятага погляду на Рэнесанс як на з’яву чыста італьянскую, новую, якую лёгка аддзяліць ад часоў Сярэднявечча. Ён падкрэслівае захаванне сярэднявечных традыцый у літаратуры і мастацтве, працэс творчай адаптацыі класічных форм і каштоўнасцяў да новага культурнага і сацыяльнага кантэксту як у Італіі, так і па ўсёй Еўропе.
Аўтар разглядае праявы Рэнесансу ў мастацтве, літаратуры і музыцы, пачынаючы з яго вытокаў і завяршаючы XVII ст., калі моцны рух распаўся на нязначныя плыні.
ЗМЕСТ
1. Міф аб Рэнесансе
2. Італія: адраджэнне і абнаўленне
3. Рэнесанс за мяжой, або выкарыстанне Італіі
4. Распад Рэнесансу
5. Заключэнне
Бібліяграфія
Паказальнік
Пра аўтара
Пітэр Бэрк (Peter Burke)— брытанскі гісторык культуры, эксперт па гісторыі новага і найноўшага часу. Нарадзіўся ў 1937 годзе ў сям'і каталіка і хрышчонай габрэйкі. Вучыўся ў езуіцкім вучылішчы і ў каледжы святога Іаана пры Оксфардскім універсітэце. У 1962—1979 гг. працаваў у Школе еўрапейскіх даследаванняў Універсітэта Сасэксу ў якасці выкладчыка і старшага выкладчыка. Затым перайшоў на працу ў каледж Эмануэля пры Кембрыджскім універсітэце, дзе атрымаў званне прафесара гісторыі культуры. Вядзе калонку, прысвечаную пытанням культуры, у бразільскай газеце “Folha de Sao Paulo”. Сябар Еўрапейскай акадэміі, чалец Каралеўскага гістарычнага таварыства Вялікабрытаніі.
Водгукі
Неабходны Лагін або Рэгістрацыя, каб напісаць водгук.
Раім паглядзець
Як не згубіць сябе ў цемры безвыходнасці? Дзе шукаць сэнс у тэатры абсурду, якім раптам стаў навакольны свет? На лёс Віктара Франкля, знакамітага псіхолага і філосафа, выпала шмат выпрабаванняў, жахі канцлагераў падчас Другой сусветнай вайны, смерць родных і блізкіх, непрыняцце на радзіме. У гэтай кнізе ён апавядае пра свой шлях унутранага пераадолення жыццёвых нягод і дапамагае чытачу адкрыць у сабе крыніцу неверагоднай моцы — моцы сказаць “так” свайму жыццю.
зьніжка
Ткацкія ўзоры, змешчаныя ў гэтай кнізе, зусім не выпадковыя. Кожны з іх узяты з рэальных прыкладаў нацыянальнага традыцыйнага мастацтва. Аднак іх фрагментарнасць, незавершанасць мусіць нагадаць нам пра тое разбурэнне, якое цягам стагоддзяў перажывала нашая спадчына, традыцыя і культура і якое візуальна можна ўявіць так, быццам моль аб’ела тканае палатно. Незапоўненыя клеткі крыжаванкі – гэта “дзірачкі” ў посцілцы, якую можна “адрамантаваць” (“зацыраваць”), упісаўшы туды правільныя адказы.
Францішак Скарына — адна з самых вывучаных і разам з тых адна з самых загадкавых асобаў у беларускай гісторыі. Волат еўрапейскага Рэнесансу, арыгінальны мысляр і мастак… Мы многае ведаем пра Скарыну, але ў ягонай біяграфіі ўсё яшчэ застаецца шмат прагалаў і неразгаданых таямніц.