Пра паганства і балтаў
19.50 BYN
Size: 145x215 mm
Weight: 310 g
Purchase
out of stock
Description
Пра паганства і балтаў: зборнік артыкулаў / Укладальнік Алесь Мікус. – Смаленск: Інбелкульт, 2018. – 192 с.
ISBN 978-5-00076-046-8
Кніга складаецца з тэкстаў, што прысвечаныя дзвюм тэмам – “балцкае паходжанне беларусаў” і “дахрысціянскі светапогляд і культура беларусаў”, але пры гэтым не перагрувашчаныя навуковай лексікай. У кнігу ўвайшло таксама даследаванне пра паганскія рухі ў краінах навокал Беларусі.
ПРАДМОВА
Паглядзець
ЗМЕСТ
Паглядзець
ISBN 978-5-00076-046-8
Кніга складаецца з тэкстаў, што прысвечаныя дзвюм тэмам – “балцкае паходжанне беларусаў” і “дахрысціянскі светапогляд і культура беларусаў”, але пры гэтым не перагрувашчаныя навуковай лексікай. У кнігу ўвайшло таксама даследаванне пра паганскія рухі ў краінах навокал Беларусі.
Чаму на Каляды кладзем пад абрус сена?
Ці мусім улічваць голас нябачных лясных жыхароў?
З чаго складаюцца замовы?
Якія стадыі ў паганскага абраду?
Чаму шматбожжа – гэта больш вытанчана і прыгожа, чым адзінабожжа?
Дзе хаваюцца сляды нашай балцкай спадчыны?
Што робіцца ў паганскіх рухах у краінах-суседках?
Пра гэта і шмат што іншае – у гэтай кнізе.
ПРАДМОВА
Паглядзець
ЗМЕСТ
Паглядзець
Recommended Products
out of stock
Кніга Ёнаса Трынкунаса (1939–2014), запачаткавальніка этнакультурнага руху ў Літве ў 1960-я, заснавальніка і шматгадовага лідара Літоўскай супольнасці балцкай веры “Рамува”, – маштабная, напісаная з “паганскага” гледжання гісторыя Літвы, ад найдаўнейшых летапісных часоў і да нашых дзён.
Кніга ўяўляе збор прыватных успамінаў, сямейных аповедаў, апокрыфаў і паданьняў, сведчаньняў розных людзей, што давялося аўтару чуць, жывучы ў Менску і ў Вільні, вандруючы па ўсёй Беларусі. Унікальны аўтарскі досьвед, багацьце мовы і разнастайнасьць сюжэтаў робяць гэтыя тэксты каштоўным дакумэнтам і захапляльнай чытанкаю для тых, хто пераймаецца пытаньнямі нацыянальнае ідэнтычнасьці і цікавіцца гісторыяй нашае культуры.
Кніга ўяўляе сабой зборнік успамінаў і разважанняў аўтара аб падарожжах, у час якіх ён неаднаразова наведваў краіны Цэнтральнай і Усходняй Еўропы — Славакію, Венгрыю, Славенію, Харватыю, Албанію, Украіну, Румынію, Малдову і Прыднястроўе.
Першазмест усіх вершаў невядомая велічыня, — сведчыць Алесь Разанаў. — Застаючыся ў вершы, яна па-за вершамі, яна відушчая, але самой яе не відаць, дзякуючы ёй кшталты набываюць азначэнні, а словы найменні, аднак сама яна ўхіляецца ад найменняў і азначэнняў, і самае большае, што верш здольны зрабіць — выявіць яе прысутнасць.














