Каралеўства Беларусь. Вытлумачэньні ру[і]наў
1.08 руб.
Вага: 160 г
Purchase
Няма на складзе
Апісаньне
Менск: Логвінаў, 2005. — 142 с.
ISBN 985-6701-94-5
Кніга складаецца з паэтычных эсэ, што друкаваліся ў такіх выданьнях, як віленская “Наша Ніва”, часопісы “Крыніца”, “Фрагмэнты”, “ARCHE”, “Дзеяслоў”. Асноўная адметнасьць кнігі — інтанацыя, зь якой прамаўляецца слова “Беларусь”.
Беларуская культура наскрозь лёгацэнтрычная. Прастора беларушчыны сфармаваная перадусім словам, а ня вобразам ці рытмам. Але гэта было асаблівае слова. Ціхае, агорнутае ў жалобу, яно адмаўлялася валодаць сьветам. Яму так хацелася гучаць “без тугі, бесклапотна”.
ЗЬМЕСТ
За небакраем Эўропы
- За небакраем Эўропы
- Сон, што сьніўся Нікому
- У галерэі Б.
- Вытлумачэньне руінаў
- Urbs et orbis idem?
- Пра адраджэньне (І)
- Пра адраджэньне (ІІ)
- Лісты пра сучасную літаратуру
- Багушэвіч і бяздомнасьць
- Алесь Разанаў: заўвагі на палях утоенага сэнсу
- Алег Мінкін і Каралеўства Беларусь
Партызаны і мэнэджэры
- Партызаны і мэнэджэры
- “Аўтар” і я
- Балканскі сон
- Украіна—Беларусь: падарожжа на край
- Сярэдняя Эўропа: новая мадэрнасьць
- Ежы Гедройц
- Пра народ
- Крытычныя інтэлектуалы
- Чатыры вэрсіі ідэі свабоды
- Пасьля Эўропы
- Этыка памежжа: транскультурнасьць як беларускі досьвед
Катакомбы cogito
- Катакомбы cogito
Цывілізацыя заходняга будызму
- Цывілізацыя заходняга будызму
Водгукі
Неабходны Лагін або Рэгістрацыя, каб напісаць водгук.
Раім паглядзець
Гэтая кніга пра Мову і Спадчыну, сама зьяўляецца насьледніцай трох традыцыяў – індыйскай камэнтацыйнай гермэнэўтыкі, эўрапейскай эсэістыкі і беларускага моўнага пурызму. Яна складаецца зь невялікіх перакладаў сьвятарных санскрыцкіх тэкстаў і мэдытацыяў на гэтыя творы. Яна задумана як мост над прорвай між сучасным мысьленьнем і сьветаглядам ведавай спадчыны.
Когда брат спросил у меня, чем мы, белорусы, отличаемся от русских, я задумался. У нас разное происхождение, даже кровь разная, совсем иная история, другая земля, язык, менталитет… Словом, всем мы отличаемся. Проще перечислить, чем мы похожи.
Кніга эсэ мастацтвазнаўцы, гісторыка архітэктуры і культуры, выкладчыка ЕГУ Сяргея Харэўскага апавядае пра адлюстраванне Мінска мастакамі розных эпох, ад канца XVIII да пачатку XIX стагоддзя. Каб паказаць эвалюцыю мыслення мастакоў-урбаністаў ад ілюстратыўнага да вобразастваральнага падыходу, аўтар суб’ектыўна вылучае персаналіі чатырнаццаці мастакоў, чые творы найбольш стылістычна адметныя для кожнага перыяду або ў чыім даробку пошук вобраза Мінска быў паслядоўным, прадстаўленым вялікай колькасцю твораў. Многія працы са згаданых у кнізе сталі ўнікальнымі дакументамі гісторыі архітэктуры і горадабудаўніцтва, бо будынкі, што натхнілі мастакоў, былі зруйнаваныя, а ландшафты – да непазнавальнасці змененыя.