Энтакультурныя працэсы ў гарадской сям’і беларусаў у апошняй трэці XX – пачатку XXІ ст.
Апісаньне
Мінск: Беларуская навука, 2009. – 266 с., [4] арк. каляр. іл. ISBN 978-985-08-1031-1 У манаграфіі разглядаецца тэарэтычна-метадалагічная канцэпцыя дынамікі этнакультурных працэсаў ў гарадской сям’і беларусаў у апошняй трэці ХХ – пачатку ХХІ ст.; даследуецца механізм пераемнасці традыцый як фундаментальны прынцып функцыянавання этнакультурных працэсаў у сям’і; паказваюцца ступені мадэрнізаванасці і урбанізаванасці гарадской сям’і беларусаў, акрэсліваецца іх уплыў на этнакультурныя працэсы, іх аднашўленне, паскарэнне і абагачэнне новымі тэндэнцыямі ў шлюбна-сямейных і роднасна-сваяцкіх адносінах; прапануецца прагнозная мадэль развіцця этнакультурных працэсаў праз фарміраванне сістэмы сацыякультурнай, адукацыйнай і выхаваўчай працы спецыялістаў з маладымі сем’ямі і з моладдзю. ЗМЕСТ Уступ Глава 1. Тэарэтыка-метадалагічныя асновы дынамікі этнакультурных працэсаў у сям’і беларусаў у апошняй трэці ХХ – пачатку ХХІ ст. 1.1. Гістарыяграфія праблемы сям’і, крыніцы і метады даследвання 1.2. Тэарэтыка-метадалагічная канцэпцыя даследавання этнакультурных працэсаў у сям’і беларусаў 1.3. Мадэрнізацыя і урбанізацыя ўкладу жыцця як аснова тэарэтычнай канцэпцыі даследавання этнакультурных працэсаў у сям’і беларусаў Глава 2. Развіццё этнакультурных працэсаў у гарадской сям’і беларусаў 2.1. Структурна-функцыянальныя і тыпалагічныя змяненні гарадской сям’і беларусаў 2.2. Сучасны стан і тэндэнцыі развіцця сям’і і шлюбаў у беларусаў Глава 3. Пераемнасць традыцый як прынцып функцыяніравання этнакультурных працэсаў у гарадской сям’і беларусаў 3.1. Традыцыі як фактар рэпрадуктавання этнакультурных працэсаў у сям’і і яе адаптацыі да сучаснасці 3.2. Пераемнасць вясельных, радзінных абрадаў і абрадаў ушанавання продкаў 3.3. Пераемнасць традыцый роднасна-сваяцкіх адносін 3.4. Пераемнасць традыцый выхавання і этыкету Глава 4. Сацыяльна-педагагічны патэнцыял традыцый беларусаў як крыніца развіцця сучаснай гарадской сям’і 4.1. Рэалізацыя сацыяльна-педагагічнага патэнцыялу традыцый беларусаў у працы з сям’ёй 4.2. Стварэнне мадэлі падрыхтоўкі спецыялістаў для працы з моладдзю і маладымі сем’ямі Заключэнне Літаратура
Водгукі
Неабходны Лагін або Рэгістрацыя, каб напісаць водгук.
Раім паглядзець
У манаграфіі абгрунтоўваецца канцэпцыя поліаспектнага апісання беларускага металінгвістычнага кантынуума на падставе сістэматызацыі храналагічных, структурна-кантэнтных і тыпалагічных характарыстык беларускіх слоўнікаў лінгвістычных тэрмінаў. Вывучаецца гісторыя ўкладання аўтаномных і інкарпараваных слоўнікаў, вызначаюцца іх мега-, макра-, мікраструктурныя параметры, функцыянальныя асаблівасці і спецыфіка метамовы. Распрацоўваецца тыпалогія існуючых тэрмінаграфічных крыніц.
Даведнік змяшчае інструкцыі для перадачы па-беларуску іншамоўных найменняў: імёнаў, тапонімаў ды іншых уласных назваў – тых адзінак, напісанне якіх практычна не рэгулюецца падручнікамі і слоўнікамі. Сярод трох дзясяткаў табліцаў – правілы практычнай транскрыпцыі для самых розных моваў: англійская, нямецкая, іспанская, кітайская, нідэрландская, венгерская, вʼетнамская ды іншыя.