Дзеткам

Кнігі

Калядны падарунак

Коміксы

Часопісы і альманахі

Казкі

Аўдыёкнігі

Выдавецтвы

Календары

Музыка

Рознае

Аўтары

Музычная культура рыцарскага саслоўя Вялікага Княства Літоўскага і Каралеўства Польскага

Музычная культура рыцарскага саслоўя Вялікага Княства Літоўскага і Каралеўства Польскага
1.96 BYN
Памер: 145x200 мм
Вага: 205 г

Purchase

Няма на складзе
ГісторыяМузычная літаратураКнігазбор (выдавецтва)Навукова-папулярная літаратураСасноўскі Зміцер

Апісаньне

Мінск: Кнігазбор, 2010. — 136 с.

Наклад кнігі цалкам прададзены.

ISBN 978-985-6976-52-3

Рыцарскае саслоўе ВКЛ і Польшчы мела багатую музычную культуру, якая развівалася ў шчыльных кантактах з актуальнымі тэндэнцыямі ў еўрапейскай музыцы і ў сувязі з музычнай культурай іншых пластоў грамадства ВКЛ і Рэчы Паспалітай.

Як адзначае аўтар ў прадмове да кнігі, “падрыхтоўка рыцара абавязкова ўключала засваенне комплексу сігналаў, неабходных для вайсковага побыту, вартавой службы і арганізаванага ўдзелу ў бітвах. [...] Пра каштоўнасць вайсковых музыкаў сведчыць тое, што пры абмене ваеннапалоннымі музыкаў залічвалі да афіцэраў”.

У кнізе аўтарам разглядаюцца розныя праявы музычнага жыцця рыцараў: сігнальная музыка, баявая духоўная музыка, паходныя капэлы, парадныя вайсковыя аркестры, а таксама рыцарскі эпас, духоўная і свецкая рыцарская паэзія.

Асобны раздзел прысвечаны музыцы, якая гучала ў рыцарскім асяроддзі ў мірны міжваенны час. Так, аўтар апісвае, якія музычныя інструменты выкарыстоўваліся падчас паляванняў, у побытавым сольным выканальніцтве, пры жалобных цырымоніях, распавядае пра рыцарска-шляхецкія танцы, каралеўскія і магнацкія прыдворныя капэлы, капэлы музычных бурсаў езуітаў.

Ваенныя дзеянні і побыт рыцараў знаходзілі адлюстраванне ў беларускім сялянскім фальклоры. У кнізе разглядаюцца сялянскія фальклорныя жанры, прысвечаныя рыцарскай тэматыцы, такія як гістарычныя песні, народныя і гістарычныя балады, казацкія песні, лірніцкія спевы.

(Паводле інфармацыі МЗС Бацькаўшчына)


Зміцер Сасноўскі — беларускі музыка, лідэр гурта сярэднявечнай музыкі "Стары Ольса", майстар і калекцыянер старадаўніх інструментаў, прадзюсар (акрамя "Ольсы" займаецца маладымі гуртамі свайго ўлюбёнага кірунку), рэжысёр, навуковец.


Анкета Свабоды
Змітра Сасноўскага

Нежанаты аматар рарытэтных машын, гутарка з аўтарам на NN.BY


ЗМЕСТ

Прадмова

Сігнальная музыка
     Вартавая сігнальная музыка
     Сігнальная музыка вайсковага побыту
     Баявая сігнальная музыка

Паходныя капэлы

Баявая духоўная музыка
     Псалмы, харалы, малітвы
     Гімн “Багародзіца”

Парадныя вайсковыя аркестры

Рыцарская паэзія
     Духоўная рыцарская паэзія
     Свецкая рыцарская паэзія

Рыцарскі эпас

Мірны рыцарскі побыт
     Паляванне
     Скамарохі
     Каралеўскія прыдворныя капэлы
     Магнацкія прыдворныя капэлы
     Пабытовае сольнае выканальніцтва
      “Песнь мілосна”
     Капэлы музычных бурсаў езуітаў
     Танцы.
     Жалобныя цырымоніі

Падсумаванне

Народныя спевы пра рыцараў
     Гістарычныя песні
     Народныя балады
     Гістарычныя балады
     Казацкія песні
     Лірніцкія спевы

Літаратура

Водгукі

Неабходны Лагін або Рэгістрацыя, каб напісаць водгук.

Раім паглядзець

Гужалоўскі Аляксандр
Першае ў айчыннай гістарыяграфіі комплекснае даследаванне радыкальных змен у сямейна-шлюбных адносінах і сэксуальным жыцці беларускага савецкага грамадства на працягу першага дзесяцігоддзя яго існавання. Разгляданы час характарызаваўся неверагоднай нават па сённяшніх мерках свабодай нораваў. Сэксуальная рэвалюцыя кінула выклік традыцыйнаму сямейна-шлюбнаму ладу, трансфармавала інстытут шлюбу і заснаваную на ім мараль, паставіла сэксуальнасць у грамадскі дыскурс.
Пяткевіч Кшыштаф
Гэтая манаграфія — першая ў гістарыяграфіі спроба сінтэтычнага нарысу Вя­лі­ка­га Княства Літоўскага пад уладай Аляксандра Ягелончыка. У ёй раскрываюцца асаблівасці адміністрацыйна-тэрытарыяльнай сістэмы, канфесійная, фінансавая і гаспадарчая палітыка, дзейнасць найважнейшых дзяржаў­ных органаў (канцылярыя ВКЛ), а таксама даецца вычарпальны пералік прадстаўнікоў дзяржаўнай эліты.
Камусэла Томаш
У кнізе разглядаюцца гістарычныя пераемнасці і пярэрвы паміж даўняй Рэччу Паспалітай, міжваеннай Польшчай, Польскай Народ­най Рэспублікай і сучаснай Польшчай. Як даводзіць аўтар, хоць у палі­тыцы памяці сённяшняя польская дзяржава падаецца натуральнай пераемніцай міжваеннай Польшчы як “другой рэспублікі” і даўняй Рэчы Паспалітай як “першай рэспублікі”, у рэальнасці яна ўвасабляе пераемніцу ПНР. Парадаксальна, але з перспектывы той польскасці, якая характарызавала даўнюю Рэч Паспалітую ў праўным, сацыяльным, культурным, этнічным і палітычным сэнсе, сённяшняя Польшча хутчэй не польская.