Падшыванцы
17.00 руб.
Памер: 130x200 мм
Вага: 280 г
Purchase
Няма на складзе
Апісаньне
Падшыванцы : апавяданні / Вінцэсь Мудроў. — Мінск : Кнігазбор, 2020. — 212 с.
ISBN 978-985-7227-42-6.
Героямі ўсіх дваццаці апавяданняў, змешчаных у зборніку, з’яўляюцца падлеткі, якія стаяць на парозе дарослага жыцця. Пры гэтым у бальшыні твораў дзея разгортваецца за часамі дзяцінства і маладосці аўтара. І хаця гэта мастацкая проза, апавяданні можна назваць дакументальнымі сведчаннямі прамінулай эпохі.
ЗМЕСТ Паглядзець
ФРАГМЕНТ З КНІГІ Паглядзець
ISBN 978-985-7227-42-6.
Героямі ўсіх дваццаці апавяданняў, змешчаных у зборніку, з’яўляюцца падлеткі, якія стаяць на парозе дарослага жыцця. Пры гэтым у бальшыні твораў дзея разгортваецца за часамі дзяцінства і маладосці аўтара. І хаця гэта мастацкая проза, апавяданні можна назваць дакументальнымі сведчаннямі прамінулай эпохі.
ЗМЕСТ Паглядзець
ФРАГМЕНТ З КНІГІ Паглядзець
Водгукі
Неабходны Лагін або Рэгістрацыя, каб напісаць водгук.
Валерый Валер'евіч Варганаў
22.10.2021 - 17:32:29
22.10.2021 - 17:32:29
Аўтар мае выдатны гумар
Юзэфа Міхайлаўна Лайкоўская
Карыстальнік Юзэфа Міхайлаўна Лайкоўская набыў "Падшыванцы"
на нашым сайце
13.10.2021 - 18:52:40
Кніга вельмі спадабалася
Alena Vieštort
29.05.2020 - 21:06:52
29.05.2020 - 21:06:52
З задавальненнем прачытала кнігу.
Мудроў, выбiтны празаiк, як заўсёды даследуе i асэнсоўвае рэальнасць праз пабудову ўзаемасувязі памiж мiнулым i сучаснасцю. Сакавітая мова узбагачае сацыяльна акрэсленыя творы. Дык вось, падшыванцы. Iх 20.
Падшыванец нумар адзін (ён жа аўтар) ідзе ў лазню. Пра падшыванца пад нумарам два пазней. Ён мой улюбёнец. Трэцi — змяняе погляд на «Шэрбурскiя парасонiкi». За чацвёртым падшыванцам — экстрэмiстскi учынак (але я цалкам на яго баку). Пяты— спрычыніўся да зьяўленьня НЛА. Шосты (я ужо нiчому не здзіўляюся) запускае летавец праз варожую мяжу. Сёмы - проста саскоквае з трэцяга паверха.
Набiраюць хлопцы абароты.
Восьмы удзельнічае ў «нападзе» на старую вахцерку i хварэе праз грызоты сумлення. Дзевяты (проста душка) гадуе чмялёў на балконе. Дзесяты тайна праводзіць гiстарычнае супрацьдзяржаунае даследванне (Пачалося!). Адзiнадцаты карае жанчыну за здраду (Нявесце графа де Ла Фер...). Дванаццаты, самы мiрны—робiць запруду, натхнёны качаром Цiмохам. Трынаццаты, чаго чакаць ад такой лiчбы, праз жарт знаёміцца з мiльтонаускaй сутнасцю. Чатырнаццаты не згодны бачыць у кажане д'ябальскую iстоту. Пятнаццаты выкрывае шпегаў. Шаснадцаты збіраецца намаляваць камунізм. Над учынкам сямнаццатага з зайздрасцю рыдае Том Сойер. Васемнаццаты плануе жыццё праз «антысавецкі» часопіс. Дзевятнаццаты, самы трагiчны, расчаровываецца у Радзiме. Напрыканцы, дваццаты смажыць каштаны, спажывае i ванiтуе. Дайшла чарга да майго улюбенца Славiка Гагарына. Чаму замiлавалася iм i сама ня ведаю. Добры i разумны хлопчык. Бяскрыўдны i няшчасны у сваёй безбацькоушчыне.
Усiх Мудроўскiх падшыванцау яднае непасрэднасць юнацтва, шчырая цiкавасць да жыцця, звышуспрымальнасць да усяго нялюдскага, чаканне справядлівасцi. Яны такiя сапраўдныя, што узнiкае пытанне да аутара— Куды дзелiся твае героi, чаму iх не вiдаць сярод агульнай шэрасцi?
Мудроў, выбiтны празаiк, як заўсёды даследуе i асэнсоўвае рэальнасць праз пабудову ўзаемасувязі памiж мiнулым i сучаснасцю. Сакавітая мова узбагачае сацыяльна акрэсленыя творы. Дык вось, падшыванцы. Iх 20.
Падшыванец нумар адзін (ён жа аўтар) ідзе ў лазню. Пра падшыванца пад нумарам два пазней. Ён мой улюбёнец. Трэцi — змяняе погляд на «Шэрбурскiя парасонiкi». За чацвёртым падшыванцам — экстрэмiстскi учынак (але я цалкам на яго баку). Пяты— спрычыніўся да зьяўленьня НЛА. Шосты (я ужо нiчому не здзіўляюся) запускае летавец праз варожую мяжу. Сёмы - проста саскоквае з трэцяга паверха.
Набiраюць хлопцы абароты.
Восьмы удзельнічае ў «нападзе» на старую вахцерку i хварэе праз грызоты сумлення. Дзевяты (проста душка) гадуе чмялёў на балконе. Дзесяты тайна праводзіць гiстарычнае супрацьдзяржаунае даследванне (Пачалося!). Адзiнадцаты карае жанчыну за здраду (Нявесце графа де Ла Фер...). Дванаццаты, самы мiрны—робiць запруду, натхнёны качаром Цiмохам. Трынаццаты, чаго чакаць ад такой лiчбы, праз жарт знаёміцца з мiльтонаускaй сутнасцю. Чатырнаццаты не згодны бачыць у кажане д'ябальскую iстоту. Пятнаццаты выкрывае шпегаў. Шаснадцаты збіраецца намаляваць камунізм. Над учынкам сямнаццатага з зайздрасцю рыдае Том Сойер. Васемнаццаты плануе жыццё праз «антысавецкі» часопіс. Дзевятнаццаты, самы трагiчны, расчаровываецца у Радзiме. Напрыканцы, дваццаты смажыць каштаны, спажывае i ванiтуе. Дайшла чарга да майго улюбенца Славiка Гагарына. Чаму замiлавалася iм i сама ня ведаю. Добры i разумны хлопчык. Бяскрыўдны i няшчасны у сваёй безбацькоушчыне.
Усiх Мудроўскiх падшыванцау яднае непасрэднасць юнацтва, шчырая цiкавасць да жыцця, звышуспрымальнасць да усяго нялюдскага, чаканне справядлівасцi. Яны такiя сапраўдныя, што узнiкае пытанне да аутара— Куды дзелiся твае героi, чаму iх не вiдаць сярод агульнай шэрасцi?
Раім паглядзець
Апавяданьні, уключаныя ў зборнік знакамітага польскага пісьменьніка Зьбігнева Уладзімежа Фрончка "Анёлы, чэрці і кабеты", ненавязліва прымушаюць чытача думаць. Пра хуткаплыннае жыцьцё, пра сваю місію ў ім, пра каханьне і нянавісьць, пра добрае і нядобрае. Напісаныя па-майстэрску, зь цёплым польскім гумарам, ад якога хочацца ўсьміхацца, а часам і плакаць.
Роберт ван Гулік — нідэрландскі пісьменнік і ўсходазнаўца, найбольш вядомы дзякуючы цыклу твораў пра суддзю Дзі, які разам са сваімі памочнікамі Ма Чжунам, Цяа Таем, радцам Хунам і былым махляром Таа Ганем расследуе загадкавыя злачынствы ў падуладных яму акругах. У апавяданнях са зборніка “Следства вядзе суддзя Дзі” аўтар выкарыстоўвае прыёмы, распрацаваныя кітайскай дэтэктыўнай літаратурай, у тым ліку паралельнае расследаванне некалькіх злачынстваў адначасова.
Віктар Казько адлюстроўвае пошукі чалавекам тых сіл, што дапамогуць выстаяць у свеце, напоўненым трагічнымі падзеямі, і дадуць штуршок для руху наперад, да лепшага жыцця. Ён папярэджвае, што без беражлівага захавання спадчыны продкаў, чэрпання з яе адвечнай мудрасці не будзе будучыні ні ў народа, ні ў чалавецтва наагул.