Вайзэр Давідзік
15.20 BYN
Size: 130x200 mm
Weight: 380 g
Purchase
out of stock
Description

ISBN 978-609-8147-17-9
Пераклад паводле Paweł Huelle. Wieser Dawidek.
У кожным з нас хаваецца былы школьнік, самы вялікі жах якога — уявіць сябе ў прыёмнай, перад кабінэтам дырэктара, у чаканьні, калі нарэшце выклічуць перад сьветлыя вочы школьнага кіраўніцтва. Менавіта гэтыя адчуваньні перажывае апавядальнік у самым пачатку раману Паўла Гюле “Вайзэр Давідзік”. Але раман са школьнага амаль адразу ператвараецца ў крымінальны. Зьнік хлопчык, і школьнае кіраўніцтва разам з чалавекам у мундыры спрабуе разабрацца, што адбылося. І ў прыёмнай чакаюць допыту тры сябры — Шымон, Пётр і — імя трэцяга, ад імя якога вядзецца расповед, нідзе ў кнізе не называецца, але ў кантэксьце таго, што будзе адбывацца далей, ён проста абавязаны звацца — Павел. Падзеі раману адбываюцца ў самым пачатку навучальнага 1957 года (у дужках заўважым, што Павел Гюле нарадзіўся 10 верасьня 1957 года, але інтэрпрэтацыю гэтага факту пакінем чытачам).
Пра кнігу
Марына Шода пра раман Паўла Гюле “Вайзэр Давідзік” (LOHVINAU.BY)
Фрагмэнт раману на PRAJDZISVET.ORG
Products You May Like
«Яблычак» – першы раман з «Менскай трылогіі» Сяргея Пясецкага, слыннага польска-беларускага празаіка. Аўтар з уласцівай яму каларытнасцю распавядае пра закрытае і поўнае таямніцаў зладзейскае асяроддзе Менску пачатку ХХ стагоддзя. Дзеянне ў рамане разгортваецца ранняй вясною 1918 года, калі Першая сусветная вайна пераўтварыла Менск ў прыфрантавы горад, куды з усіх канцоў Еўропы і былой Расейскай імперыі з надзеяй на хуткі заробак сцягнуліся злодзеі, прастытуткі і махляры. Раман, які спалучае гумар і трагізм, апісвае зладзействы і ўнутраны свет злачынцаў, захапляе з першых старонак, трымаючы ў напружанні да апошняга сказу.
Самыя сапраўдныя дзіцячыя вершы для дарослых. Герой кнігі нібыта гаворыць ад сябе, але вельмі часта прамаўляе маміны думкі, татавы словы. І разам з тым у яго праразаецца свой голас — голас чалавека, які залежны ад бацькоў, але адначасова прагне свабоды і самастойнасці.
Павал Касцюкевіч гэтым разам вяртаецца да кароткай формы і апавядае “падслуханае” ў менскім тралейбусе, які курсуе па маршруце нумар 29. Гумар, абсурд і анекдатычнасць аздобленыя атмасфернымі ілюстрацыямі.