Травень—чэрвень. Літаратурны часопіс. — Мінск, 2018. — 296 с.
ISSN 2076-1309
Аўтары нумару:
Эліза Ажэшка, Валеры Гапееў, Аксана Данільчык, Сяргей Дубавец, Валерыя Кустава, Франц Сіўко, Аксана Спрынчан.
ВЕРШЫ ДУБАЎЦА, РАМАН ГАПЕЕВА, ПЕРАКЛАДЫ АЖЭШКІ (Анонс нумару ад Dziejaslou.by) Паглядзець
94-ты нумар “Дзеяслова” адкрываюць вершы Сяргея Дубаўца, створаныя ім у шведскім горадзе Вісбю ў лютым-сакавіку 2018 г. Нізка называецца “Мяне ніколі так не любілі геніі…” (спасылка на тэкст тыдня: http://dziejaslou.by/dubaviec-94/).
Таксама друкуюцца вершы Аксаны Данільчык, Валера Дубоўскага, Валерыі Куставай і Ірыны Мацкевіч.
Цэнтральныя матэрыялы ў рубрыцы Проза – аповесць Франца Сіўко “Раз – шкілет, і два –шкілет” і фрагменты рамана Валера Гапеева “Пазл”.
Акрамя таго, у прозе друкуюцца працяг абразкоў Аксаны Спрынчан, што маюць агульную назву “Разынкавая муроўка” і апавяданне Таццяны Будовіч.
У нумары і ў літаратуры са сваімі вершамі дэбютуе Галіна Сіўчанка (http://dziejaslou.by/siuczanka-94/).
Улетку 2017 года ў вёсцы Маркава, на радзіме паэткі Тацяны Сапач, адбыўся першы творчы пленэр. Вершы ўдзельнікаў гэтага пленэра публікаюцца ў 94-м “Дзеяслове” пад агульнай назвай “За лесам, за летам, за Летай”.
У рубрыцы Пераклады Анатоль Бутэвіч знаёміць беларускага чытача з навэлай Элізы Ажэшкі “Афіцэр”, а Вольга Гапеева – з вершамі дваццацігадовай нарвежскай паэткі Лінды Клакен.
Для цікаўных што да феномену польскамоўнай беларускай паэзіі ХІХ ст. адкрыццём будзе публікацыя паэмы Артура Бартэльса, ураджэнца вёскі Дзяніскавічы, што на Ганцавіччыне, які пры жыцці праславіўся дзякуючы сваім песням і выступам забаўляльнага плану і лічыў сябе ліцвінам.
Таксама ў рубрыцы Спадчына друкуецца даследаванне Сяргея Чыгрына “Масей Сяднёў і Тодар Лебяда” і працяг успамінаў Юліі Бібіла, падрыхтаваныя Таццянай Кекелевай і Арсенем Лісам.
У рубрыцы Словы – гутарка Наталлі Гардзіенка з Янам Чыквінам з нагоды юбілея літаратурнага аб’яднання “Белавежа”.
Алесь Бельскі згадвае гарадзенскага літаратуразнаўцу Ігара Жука ў рубрыцы In memoriam.
Брытанскі філолаг-славіст, прафесар Лонданскага ўніверсітэта Арнольд Макмілін выступае з даследаваннем творчасці Вальжыны Морт – “паэткі паміж двума кантынентамі”.
Леанід Галубовіч публікуе рэцэнзію на кнігу Віктара Карамазава “Пад крыжам”.
Закрываецца нумар зацемкамі Паўла Абрамовіча “Маё жыццё ў нетрах літаратуры” і традыцыйнай рубрыкай Дзеяпіс – аглядам кніжных навінак на паліцах “Дзеяслова”.
Прыемнага чытання!
ЗМЕСТ Паглядзець
ПАЭЗІЯСяргей Дубавец. “Мяне ніколі так не любілі геніі…”
Вершы з ВісбюАксана Данільчык. Сказаць – каб быць пачутай…
ВершыВалеры Дубоўскі. Воблака шостых пачуццяў.
ВершыВалерыя Кустава. Усміхацца праз боль прыгожа…
ВершыІрына Мацкевіч. Прысніўся небакрай…
Вершы ПРОЗАФранц Сіўко. Раз – шкілет, і два – шкілет.
АповесцьВалеры Гапееў. Пазл.
Фрагменты раманаАксана Спрынчан. Змушаная рамантыка.
Разынкавая муроўка. (Працяг)Таццяна Будовіч. Аляксандра.
Непрыдуманая гісторыя ДЭБЮТГаліна Сіўчанка. Наследаваны звычай.
Вершы ПЛЕНЭР“За лесам, за летам, за Летай”.
Вершы ўдзельнікаў першага пленэру Тацяны Сапач. Прадмова і ўкладанне Адэлі Дубавец Наста Кудасава
Павел Астравух
Ніна Лістота
Таццяна Нядбай
Насця Шакунова
Аксана Яраш-Камінская
ПЕРАКЛАДЫЭліза Ажэшка. Афіцэр.
Навела. Пераклад і прадмова Анатоля БутэвічаЛінда Клакен. Пакуль чакала цябе.
Пераклад Вольгі Гапеевай СПАДЧЫНААртур Бартэльс. Артур Бартэльс і яго паэма “Дзяніскавічы”.
Прадмова Анатоля Трафімчыка. Пераклад Віктара ГардзеяСяргей Чыгрын. Масей Сяднёў і Тодар Лебяда
Юлія Бібіла. “…Прысвяціць сябе справе блізкай, харошай!”
Успаміны. (Працяг). Падрыхтоўка да друку і каментары Таццяны Кекелевай і Арсеня Ліса СЛОВЫНаталля Гардзіенка. “Белавежа”: нацыянальная акрэсленасць і смеласць духу.
Гутарка з Янам Чыквіным IN MEMORIAMАлесь Бельскі. Рытм сэрца і лейтматыў жыцця.
Слова пра Ігара Жука ПРАЧЫТАННЕАрнольд Макмілін. Вальжына Морт: паэтка паміж двума кантынентамі
КНІГАПІСЛеанід Галубовіч. Несці свой крыж. Рэцэнзія на кнігу
Віктара Карамазава “Пад крыжам” ПРАКТЫКУМПавал Абрамовіч. Маё жыццё ў нетрах літаратуры
ДЗЕЯПІСНовыя выданні на кніжных паліцах “Дзеяслова”