Сімъ побѣдиши
4.50 BYN
Size: 130x200 mm
Weight: 345 g
Purchase
out of stock
Description
Раман, эсэ. — Мінск : Кнігазбор, 2012. — 260 с.

ISBN 978-985-7057-16-0
Раман “Сімъ побѣдиши” — пра ўладу тыранаў і ўладу слова. Расповед вядзецца ў двух часавых зрэзах: XVI стагоддзі і ў нашым часе. У цэнтры тэксту — тры галоўныя пары персанажаў-двайнікоў: цар Іван Жахлівы (Грозны) — і сучасны дыктатар Іван Мароз; мітрапаліт, які ўзвёў цара на трон, — і прафесар-гісторык, які дапамог свайму былому студэнту выйграць прэзідэнцкія выбары; першадрукар Іван Федаровіч (Фёдараў) — і тэлежурналіст Іван Федарэнкін. А яшчэ — Кацярына Ягелонка, пляменніца караля Жыгімонта, якая не скарылася маскоўскаму цару і стала каралевай Швецыі, — і студэнтка Кацярына… “Усё знікае, але нічога не змяняецца” — асноўны лейтматыў рамана. А перамагае ў выніку не сіла, а любоў. І — слова.
У кнігу ўвайшлі і выбраныя эсэ аўтара.
Артыкул Пра аўтара ў Вікіпэдыі
ЗМЕСТ Паглядзець змест цалкам
*****
“Новы, надзвычай цікавы раман Алеся Пашкевіча “Сімъ побѣдиши” працуе на захаванне нашай гістарычнай памяці”. (газета “Народная Воля”)
*****
“Аўтар змог сабраць бліскучую гістарычную (параўнальную) фактуру, якая ў прамежку пяцісот гадоў як пад капірку выяўляе станаўленне, духоўную сутнасць ды імперскую заможнасць дзяржавы, дзе перыядычна змяняецца фасад, але табулюецца ўнутраны змест… Прываблівае да чытання чысты і нязмушаны для такога складанага жанру стыль. Да ўсяго аўтар не дае расслабіцца чытачу згусткамі насычанай дакументальнай інфармацыі…” (газета “Новы Час”)
*****
“Алесь Пашкевіч ужо не першы раз паспяхова звяртаецца да гістарычнай тэматыкі, па-майстэрску карыстаецца прыёмам паралельнага рамана… Атрымалася сапраўдная і вельмі цікавая літаратура, якую чытаеш на адным дыханні і да слёз шкадуеш, калі твор завяршаецца”. (часопіс “Дзеяслоў”)

ISBN 978-985-7057-16-0
Раман “Сімъ побѣдиши” — пра ўладу тыранаў і ўладу слова. Расповед вядзецца ў двух часавых зрэзах: XVI стагоддзі і ў нашым часе. У цэнтры тэксту — тры галоўныя пары персанажаў-двайнікоў: цар Іван Жахлівы (Грозны) — і сучасны дыктатар Іван Мароз; мітрапаліт, які ўзвёў цара на трон, — і прафесар-гісторык, які дапамог свайму былому студэнту выйграць прэзідэнцкія выбары; першадрукар Іван Федаровіч (Фёдараў) — і тэлежурналіст Іван Федарэнкін. А яшчэ — Кацярына Ягелонка, пляменніца караля Жыгімонта, якая не скарылася маскоўскаму цару і стала каралевай Швецыі, — і студэнтка Кацярына… “Усё знікае, але нічога не змяняецца” — асноўны лейтматыў рамана. А перамагае ў выніку не сіла, а любоў. І — слова.
У кнігу ўвайшлі і выбраныя эсэ аўтара.
Артыкул Пра аўтара ў Вікіпэдыі
ЗМЕСТ Паглядзець змест цалкам
*****
“Новы, надзвычай цікавы раман Алеся Пашкевіча “Сімъ побѣдиши” працуе на захаванне нашай гістарычнай памяці”. (газета “Народная Воля”)
*****
“Аўтар змог сабраць бліскучую гістарычную (параўнальную) фактуру, якая ў прамежку пяцісот гадоў як пад капірку выяўляе станаўленне, духоўную сутнасць ды імперскую заможнасць дзяржавы, дзе перыядычна змяняецца фасад, але табулюецца ўнутраны змест… Прываблівае да чытання чысты і нязмушаны для такога складанага жанру стыль. Да ўсяго аўтар не дае расслабіцца чытачу згусткамі насычанай дакументальнай інфармацыі…” (газета “Новы Час”)
*****
“Алесь Пашкевіч ужо не першы раз паспяхова звяртаецца да гістарычнай тэматыкі, па-майстэрску карыстаецца прыёмам паралельнага рамана… Атрымалася сапраўдная і вельмі цікавая літаратура, якую чытаеш на адным дыханні і да слёз шкадуеш, калі твор завяршаецца”. (часопіс “Дзеяслоў”)
Products You May Like
«Паліяна» – адна з самых вядомых дзіцячых кніг у свеце. Гэта гісторыя пра маленькую дзяўчынку, якая ўмее знаходзіць, чаму парадавацца ў любых абставінах. Пасля смерці бацькоў адзінаццацігадовую Паліяну з пачуцця абавязку бярэ да сябе яе цётка. Паліяна вучыць усіх навокал «гуляць у радасць».
У гэтай кнізе Святланы Явар (Сачанкі) упершыню сабраныя пад адной вокладкай паэтычныя і празаічныя творы пісьменніцы, што дае магчымасць адчуць усю глыбіню яе найтанчэйшай повязі з жыццём і вышыню яе памкненняў, напраўду містычных прасвятленняў.
Раман “Нататкі ў плыні часу” мае аўтабіяграфічную аснову. У цэнтры аповеду настаўнік вячэрняй школы і яго штодзённая педагагічная праца, поўная кур’ёзных сітуацый і парадоксаў. Канфлікт паміж дабром і злом трансфармуецца ў канфлікт паміж асобай і сістэмай (школьнай і грамадскай), у якой асоба вымушана існаваць. Станіслаў Ракус выкарыстоўвае новыя для славацкай літаратуры кампазіцыйныя і сюжэтныя прыёмы, што робіць яго творчасць наватарскай.