Мастацтва
зьніжка
Таямнічая Зона — як забаронены плод — вабіла і вабіць многіх. Але толькі адзінкі змогуць трапіць сюды і пабачыць наступствы ўвачавідку. Яшчэ меней тых, хто назіраў страшныя падзеі ў першыя гады. Фатаграфія аб’ектыўна зафіксавала час да катастрофы і тыя змены, што адбываліся тут на працягу наступных дваццаці гадоў. Кніга ў вашых руках — гэта “сталкер”, які правядзе ў глыб Зоны, пакажа яе мінулы і сённяшні стан, дапаможа зразумець маштаб і ацаніць вынікі...
Няма на складзе
“BY NOW” уключае работы 16 маладых беларускіх фатографаў: Андрэя Лянкевіча, Яўгена Канаплёва і Юліі Лейдзік, Аляксея Навумчыка, Аляксея Шынкарэнкі, Міхаіла Лешчанкі, Максіма Шуміліна, Вольгі Сасноўскай, Аляксандры Салдатавай, Аляксандра Саенкі, Сяргея Гудзіліна, Аляксандра Кладава, Таццяны Гаўрыльчык, Аляксандра Веледзімовіча, Паўла Кірпікава і Паліны Палынскай.
Няма на складзе
Валенцій Вільгельм Ваньковіч — адзін з нешматлікіх беларускіх мастакоў XIX ст., які пакінуў след не толькі ў культуры сваёй Бацькаўшчыны, але і атрымаў вядомасць далёка за яе межамі. Імя мастака Валенція Ваньковіча (1800—1842) непарыўна звязанае з Беларуссю: тут ён з’явіўся на свет, тут нарадзіліся яго дзеці, тут правёў ён самы працяглы перыяд свайго творчага жыцця, стварыўшы мноства партрэтаў сваіх сяброў, сваякоў, мясцовых шляхціцаў.
Няма на складзе
Іван Хруцкі (1810—1885) — прызнаны майстар нацюрморта, партрэтыст, аўтар пейзажаў, інтэр’ераў, алтарных карцін, абразоў. Да адметных асаблівасцяў творчасці жывапісца можна аднесці ўвагу да дэталяў, стараннасць прапрацоўкі фактуры, паэтызацыю паўсядзённасці. Іван Хруцкі — адзін з заўважных прадстаўнікоў стылю бідэрмеер у еўрапейскім жывапісе.
Няма на складзе
Станіслаў Юльянавіч Жукоўскі (1875—1944) — сусветна вядомы мастак лірычнага і сядзібнага пейзажа і інтэр’ера, які пакінуў пасля сябе вялікую творчую спадчыну — звыш 600 твораў, што захоўваюцца ў вядомых еўрапейскіх музеях, карцінных галерэях, прыватных калекцыях.
Няма на складзе
Кніга з’яўляецца вынікам шматгадовай працы Веткаўскага музея народнай творчасці па тэме “Семантыка традыцыйнага арнамента”, змяшчае матэрыялы экспедыцыйных і фондавых навуковых доследаў ткацкіх традыцый паўднёвага ўсходу Беларусі.
Няма на складзе
Выданне дае комплекснае ўяўленне пра адну з найважнейшых галін традыцыйнай мастацкай культуры Беларусі — народнае дэкаратыўна-прыкладное мастацтва, мастацкія рамёствы і промыслы. Разглядаюцца іх набыткі і традыцыі, а таксама сучаснае становішча, вызначаюцца нацыянальная адметнасць і месца ў еўрапейскім кантэксце, грунтоўна характарызуюцца найбольш пашыраныя віды беларускага народнага мастацтва: разьбярства, ганчарства, кавальства, ткацтва, роспіс, пляценне з прыродных матэрыялаў.
Няма на складзе
У гісторыі нацыянальнай культуры ёсць нямала амаль забытых відаў народнай творчасці, якія апошнім часам выклікаюць усё большую цікаўнасць, што стымулюе іх адраджэнне і развіццё. У поўнай меры гэта тычыцца выцінанкі. Цяпер яна — неад'емны элемент разнастайных выставаў, ёю займаюцца ў дзіцячых садках, школах, студыях, дамах рамёстваў.
Няма на складзе
Альбом “Беларускія народныя строі” прафэсара Міхася Раманюка прысьвечаны аднаму з самых значных відаў народнай творчасьці беларусаў — нацыянальнаму адзеньню. Шматгадовыя экспэдыцыі, навуковыя дасьледаваньні і аналіз, праведзеныя прафэсарам у 1960—90-я гады 20 стагодзьдзя, далі плён. На іх падставе ён упершыню ў гісторыі Беларусі ажыцьцявіў сыстэматызацыю і рэгіянаваньне беларускага народнага адзеньня.
Няма на складзе
Матэрыялы, змешчаныя ў кнізе, раскрываюць лакальныя адметнасці камізэлькі — адной з частак народнага строю беларускіх жанчын, якая значна ўплывала на яго агульны мастацка-пластычны вобраз. У кнізе даюцца схемы крою і кароткія апісанні аўтэнтычных камізэлек, якія дапамогуць пры стварэнні рэканструкцый традыцыйнага беларускага строю і мадэляванні адзення з народнымі элементамі.
Няма на складзе
Ідэя фотапраекту палягала на тым, каб перадаць унікальнасьць і дзіўную абаяльнасьць нашага гораду не праз банальную фотафіксацыю вядомых архітэктурных абектаў, а праз пошук вобразу гораду, выкарыстоўваючы мову мастацкай фатаграфіі.
Няма на складзе
Выбраныя творы 1996—2008: Альбом / Уступны тэкст: М. Жбанкоў; Пер. уступнага тэксту на анг.: V.K. — Мінск: Логвінаў, 2009. — 144 с. — (Калекцыя пАРТызана).
Няма на складзе
Аўтарамі юбілейнага, 100-га, нумару “Дзеяслова” сталі тыя ж, хто быў і ў першым нумары, толькі ўжо з новымі тэкстамі. Сярод іх: Святлана Алексіевіч, Алесь Асташонак, Леанід Дранько-Майсюк, Анатоль Кудравец, Ніна Мацяш, Уладзімір Някляеў, Алесь Разанаў ды іншыя.
Няма на складзе
Аўтары нумару: Эліза Ажэшка, Валянціна Аксак, Леанід Дранько-Майсюк, Сяргей Законнікаў, Юры Несцярэнка, Уладзімір Някляеў, Іван Штэйнер ды іншыя.
Няма на складзе
У свежым 125-м нумары "Дзеяслова" пачатак новага рамана Андрэя Федарэнкі, навелы Уладзіміра Сцяпана, апавяданне Валера Гапеева, вершы Леаніда Дранько-Майсюка, Васіля Жуковіча, Ціхана Чарнякевіча, пераклады А.Э. Адынца ад Ірыны Багдановіч, "Шматкроп'і" Сяргея Ваганава, тэкст Сяргея Шапрана пра Генадзя Бураўкіна ды шмат іншых файных матэрыялаў.
Няма на складзе
Аўтары нумару: Славамір Адамовіч, Рыгор Барадулін, Васіль Быкаў, Ніл Гілевіч, Леанід Дранько-Майсюк, Васіль Зуёнак, Алесь Камоцкі ды іншыя.
Няма на складзе
Аўтары нумару Сяргей Абламейка, Яніна Арлоў, Віктар Жыбуль, Мікола Купрэеў, Аляксандр Лукашук, Алесь Паплаўскі, Людміла Рублеўская ды іншыя.
Няма на складзе
Аўтары нумару: Ірына Багдановіч, Віктар Жыбуль, Сяргей Кавалёў, Вінцэсь Мудроў, Уладзімір Някляеў, Ірына Хадарэнка, Эўрыпід ды іншыя. У нумары цалкам друкуецца новы раман Уладзіміра Някляева “Аўтамат з газіроўкай з сіропам і без”.